
Urządzając sklep lub lokal usługowy, musimy pamiętać o wielu elementach wyposażenia – wygodnej ladzie, trwałych regałach, ciekawej witrynie, drzwiach i roletach antywłamaniowych, kasie fiskalnej oraz o całym szeregu z pozoru błahych rzeczy, które sprawią, że lokal będzie funkcjonalny oraz spełni niezbędne standardy. Jednym z najważniejszych wymagań stawianych nie tylko przez sanepid, lecz także przez klientów jest czystość. Nasi goście powinni dobrze czuć się w sklepie – odpowiedni zapach, lśniące okna, brak kurzu i innych zanieczyszczeń to podstawa. Zadbać musimy o czystość i świeżość posadzki – niezbędne będą profesjonalne mopy i płyny do mycia oraz odpowiednio dobrane wycieraczki i maty wejściowe, które zapobiegną roznoszeniu błota, piasku i wilgoci.
Wycieraczka gumowa przed wejściem
Zazwyczaj nie przywiązujemy wagi do mat wejściowych, a okazuje się, że odpowiedni dobór wycieraczek może zaoszczędzić nam sprzątania, a nawet pozwoli uzyskać dodatkowy element dekoracyjny. Przed wejściem do lokalu powinno umieścić się gumową wycieraczkę z dużymi oczkami i wypustkami, które zbiorą grubą warstwę zanieczyszczeń. Są one wytrzymałe i ciężkie, dzięki czemu nie będą przesuwały się nawet podczas intensywnego ruchu klientów. Ponadto można łatwo umyć je wodą, a zgromadzony pod nimi piasek zmieść szczotką.
Mata wejściowa na wymiar wewnątrz lokalu
Tuż za progiem, wewnątrz naszego lokalu powinniśmy umieścić matę podłogową. Maty nylonowe wykazują bardzo wysoką zdolność absorpcji piasku i wilgoci, niejako „pochłaniają” i uniemożliwiają ich przeniesienie. Nie są to zwykłe wycieraczki – posiadają włókna o specjalnym splocie przędzy High-Twist Nylon, które zatrzymują brud wewnątrz maty. Pozwala to na 85-procentową redukcję zanieczyszczeń posadzki. Najwygodniej skorzystać jest z wynajmu i serwisu mat, w ramach którego zewnętrza firma regularnie będzie czyściła i wymieniała matę w naszym lokalu.