Mata wejściowa przed wejściem do pomieszczenia mogłaby się wydawać kompletnie nieistotnym detalem, na który mało kto zwraca uwagę. Zwykle klienci praktycznie jej nie zauważają, uznając za typowy element użytkowy. Takie podejście może udzielać się również urządzającemu wnętrze. Rutyna sprawia, że nie dostrzega potencjału, który drzemie w wycieraczce. A jest ona przecież często pierwszą rzeczą, z którą ma kontakt klient, wchodzący do siedziby biura czy sklepu. Wybór typowej maty sprawi, że zapewne faktycznie ominie ją wzrokiem. Za to zdecydowanie się na nietypowy kształt czy grafikę przykuję jego uwagę i może wywołać pozytywne pierwsze wrażenie.

Wycieraczki do biur – co należy wziąć pod uwagę?

Trzeba pamiętać, że maty przed wejściem mają przede wszystkim zawsze jak najlepiej spełniać swoją funkcjonalną rolę, czyli zatrzymywać wierzchnie zabrudzenia transportowane na obuwiu. Istotna jest ich właściwa lokalizacja, aby przeszli po niej podchodzący do drzwi z rożnych stron ludzie, oraz zamocowanie – irytujące i niebezpieczne są maty ślizgające się na gładkich powierzaniach. Te dwa czynniki zapewniają czasem konieczność wyboru indywidualnej wycieraczki do biur. Na przykład, gdy wejście jest umieszczone w ograniczonej przestrzeni, należy odpowiednio dobrać kształt maty, by nie zwijała się, grożąc potknięciem. Warto to zrobić także również z powodów estetycznych: wybór półkolistej wycieraczki może podkreślić architekturę budynku lub jego wewnętrzny wystrój. Nowoczesne firmy czy start-upy mogą zdecydować się na kształt całkiem nietypowy np. loga lub jakiegoś zwierzęcia, by już od pierwszego kroku wzbudzić sympatię klientów.

Co ze stylistyką?

Jeszcze lepiej ten funkcjonalny element można zindywidualizować za pomocą grafiki. Zabawne lub gościnne hasło, którym witani są goście jeszcze przed wejściem, na pewno nastawi ich przychylnie do oferenta. Flagowym pomysłem jest mata wejściowa z logo, która sprawi, że symbol firmy jeszcze lepiej zapadnie w pamięć np. przypadkowym klientom sklepu.

Wycieraczki do biur czy lokali nie muszą być tak prozaiczne, jak się powszechnie wydaje. Kluczem do ich wykorzystania jest kreatywność, która pozwala ze zwykłych obiektów stworzyć takie, które przykuwają uwagę i zaspokajają ludzkie poczucie estetyki.