Czy mata wejściowa może mieć wpływ na poziom sprzedaży produktów lub usług? Czy wejście do firmy może decydować o pozyskaniu lub utracie nowych klientów? Oczywiście, że tak!

Marketingowcy już dawno odkryli, że pierwszy kontakt z firmą na ogromne wpływ na pozyskiwanie potencjalnych klientów. W czasach dużej konkurencji i ciągłego braku czasu, klient ma tylko kilka sekund na podjęcie decyzji czy odwiedzi konkretną placówkę handlową lub usługową. Dlatego niezwykle ważne jest zaaranżowanie wejścia do firmy w taki sposób, by zachęcało ono potencjalnych klientów do jej odwiedzenia i zapoznania się z ofertą.

Podwójne znaczenie mat wejściowych

Mata wejściowa jest jednym z elementów, które klient widzi w pierwszej kolejności. Jej estetyczny i schludny wygląd wpływa na postrzeganie całej firmy. Brudna i wyeksploatowana mata wejściowa może powodować, że oferta firmy zostanie uznana przez potencjalnych klientów za mało atrakcyjną. W efekcie zrezygnują oni ze skorzystania z usług przedsiębiorcy. Z kolej zadbana i czysta mata może stanowić zachętę do wejścia i dokonania zakupów.

Warto również pamiętać, że mata może być doskonałym uzupełnieniem komunikacji reklamowej umieszczonej na elewacji lub drzwiach wejściowych. Spójność elementów wizualizacji firmy jest dobrze postrzegana przez potencjalnych klientów. Świadczy o dokładności i dbałości o szczegóły. Są to wartości odpowiadające na najważniejsze potrzeby nowych klientów.

Warto pamiętać, że mata może być także nośnikiem komunikatu marketingowego, który informuje klientów o ofercie firmy.