Wielu przedsiębiorcom wydaje się, że wypadki przy pracy dotyczą gównie przemysłu ciężkiego  i budownictwa. Praca biurowa postrzegana jest jako bezpieczna i mało ryzykowna. Tymczasem jest to wrażenie błędne. W biurach wypadki zdarzają się nadspodziewanie często.

Śliska posadzka najczęstszą przyczyną problemów

Zdecydowanie najczęstszymi wypadkami w pracy biurowej są poślizgnięcia i potknięcia na śliskiej posadzce. Mogą one powodować szereg niebezpiecznych urazów, takich jak potłuczenia, zwichnięcia lub nawet złamania.

Pośpiech i nieuwaga w połączeniu ze śliską posadzką, powodują że ryzyko wypadku niebezpiecznie rośnie. Szczególnie w okresie jesienno-zimowym, gdy utrzymanie podłóg w czystości staje się poważnym wyzwaniem. Panujące za zewnątrz warunki pogodowe sprzyjają nanoszeniu do wnętrz pomieszczeń wody, błota i innych niebezpiecznych zanieczyszczeń.

Jak zmniejszyć ryzyko wypadków?

Bardzo dobrym rozwiązaniem są maty podłogowe i wycieraczki antypoślizgowe. Ich zastosowanie powoduje, że ryzyko poślizgnięcia się na śliskiej posadzce jest minimalne. Maty podłogowe sprawiają, że utrzymanie podłogi w czystości jest zdecydowanie łatwiejsze. Dzięki temu korzyść jest podwójna. Poprawie ulega nie tylko bezpieczeństwo pracowników, ale także estetyka lokalu.

Bogata oferta mat podłogowych sprawia, że mogą być one stosowane w każdym pomieszczeniu. Ograniczeniem nie jest ani jego powierzchnia, ani rodzaj posadzki. A dzięki zastosowaniu estetycznych materiałów i efektownych wykończeń, możliwe jest podniesienie atrakcyjności wizualnej lokalu.