Urządzając od początku swoją firmę, każdy przedsiębiorca rozpoczyna planowanie od najbardziej potrzebnych elementów. Wyposażenie biurowe, handlowe, sprzęt IT, wszystko zorganizowane w taki sposób, by nowy pracownik w każdym momencie mógł objąć swoje stanowisko pracy. Gdy każde ze stanowisk jest gotowe można przystąpić do poszukiwania drobnych akcesoriów i gadżetów.
Mata wejściowa na początek
Jednym z elementów, jakie kupuje się do firmy jest mata wejściowa. Zakup ten najczęściej wykonuje się szybko, zlecając go komukolwiek. Tymczasem mata wejściowa to pierwsza wizytówka każdego obiektu i to zarówno prywatnego jak komercyjnego czy biurowego. Każdy klient czy petent zaczyna swój kontakt z firmą lub instytucją właśnie stojąc na wejściowej macie. I dlatego, gdy mówi się ” że diabeł tkwi w szczegółach” to tkwi on właśnie między innymi w takim detalu.
Mata wejściowa do ochrony podłoża
Mata wejściowa stanowi granicę pomiędzy zewnętrzem, a instytucją. Jej pierwszym zadaniem jest zebranie brudu wnoszonego z ulicy tak, by nie przedostał się on do wnętrza. Im trudniejsza lokalizacja obiektu, tym mata wejściowa powinna być lepszego gatunku. Jednym z celów jej zakupu jest też ochrona podłoża. W zależności od rodzaju działalności przez matę przechodzi różna ilość osób. Chroni ona zatem podłoże przed kurzem, wodą czy błotem. Skutecznie pochłaniając znaczną część nieczystości.
Mata wejściowa – bezpieczeństwo
Mata wejściowa może być wykonana z różnego rodzaju włókna i o różnej chłonności zanieczyszczeń. Część z nich posiada włókna wyraźnie ostre, zdrapujące zanieczyszczenia, inne wchłaniają przede wszystkim wilgoć. Kupując matę wejściową nie wolno zapomnieć o jej odwrotnej stronie. Mata musi być całkowicie bezpieczna dla użytkownika. Jej brzegi muszą być odpowiednio wyprofilowane, by nikt się nie potykał. Spód maty musi być wykonany z gumy przywierającej do podłogi aby nikt nie był w stanie niechcący jej przesunąć. Tylko wtedy mata wejściowa spełnia swoje zadanie.